Referat fra styremøte i NBF Buskerud 7. november 2017 kl. 12.

Tilstede: Camilla Sørbye, Øyvind Bråten (via Skype), Gro Heidi Råmunddal, Birgithe Schumann-Olsen (via Skype) og Astrid Bonilla   Referat fra forrige styremøte   Godkjent.   Bibliotekprisen i Buskerud 2017. Hvem tar ansvaret for juryen?   Camilla har sendt ut invitasjon til å nominere kandidater på Biblioteknorge-lista, og Øyvind har lagt ut på hjemmesida og Facebook. Det … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Buskerud 7. november 2017 kl. 12.

Kronikk i Drammens Tidende om Gulskogens skole

Leder i NBF Buskerud, Camilla Sørbye, har kronikk i Drammens Tidende om skolebibliotekens rolle i skolen og hvordan Gulskogen skoles satsing har ført til at de er en av tre finalister i kampen om å bli årets bibliotek. Saken kan leses her.

Send inn forslag til Bibliotekprisen i Buskerud 2017!

Er det et bibliotek, en person eller et prosjekt som du mener fortjener en påskjønnelse? Hvert år deler NBF avd. Buskerud ut Bibliotekprisen for Buskerud til en person, institusjon eller organisasjon som har utviklet, synliggjort eller på annen måte fremmet bibliotekene og deres arbeid i Buskerud på en spesielt god måte. Forslag sendes til Camilla Sørbye [ camilla.sorbye@bfk.no} … Fortsett å lese Send inn forslag til Bibliotekprisen i Buskerud 2017!

Referat fra styremøte i NBF Buskerud 28. september 2017

Tilstede: Camilla Sørbye, Øyvind Bråten, Gro Heidi Råmunddal, Birgithe Schumann-Olsen (vara) og Astrid Bonilla Fraværende: Håvard J. Nilsen.   Referat fra forrige styremøte   Godkjent.   Kommentarer:   I forbindelse med nasjonal bibliotekdag, fikk Camilla inn en helsides kronikk i Drammens Tidende (papir/nett) og Laagendalsposten (nett). Kronikken ble fanget opp av Anders Ericson i et blogginnlegg … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Buskerud 28. september 2017

Juryens begrunnelse for biblioteksprisen 2016

Bibliotekprisen for 2016 Bibliotekprisen for 2016 ble 6.april i år  tildelt  bibliotekar Marit Gautneb ved Gulskogen skole.  Leder av Nbf Buskerud, Birger Brynildsen, og nestleder Hanne Stuve var tilstede på en høytidelig markering på Gulskogen skole.  Bibliotekprisen som var et trykk av kunstneren Hans Normann Dahl, ble overrakt av ordfører i Drammen Tore Opdal Hansen. … Fortsett å lese Juryens begrunnelse for biblioteksprisen 2016

Kronikker på Nasjonal bibliotekdag 2017

Vår leder i Buskerud, Camilla Sørbye, har skrevet en flott kronikk i anledning Nasjonal bibliotekdag 2017. Kronikken kan leses på nett i Drammens Tidende og Laagendalsposten.

Referat fra styremøtet 18. august 2017

Referat fra styremøte i NBF Buskerud 18. august 2017 kl. 10. Tilstede: Camilla Sørbye, Øyvind Bråten, Gro Heidi Råmunddal og Astrid Bonilla Fraværende: Håvard J. Nilsen.   Referat fra forrige styremøte   Godkjent.   Kommentarer:   Gro Heidi har ordnet innmelding til Brønnøysundregisteret og skal ordne med banken. Det blir ikke nok tid til å organisere … Fortsett å lese Referat fra styremøtet 18. august 2017

Studietur 25. september 2017

Norsk bibliotekforening avdeling Buskerud og Buskerud fylkesbibliotek inviterer til studietur i september. På programmet står besøk på Munch-museet og omvisning på Nittedal bibliotek. Se programmet: Studietur 2017