Juryens begrunnelse for biblioteksprisen 2016

Bibliotekprisen for 2016 Bibliotekprisen for 2016 ble 6.april i år  tildelt  bibliotekar Marit Gautneb ved Gulskogen skole.  Leder av Nbf Buskerud, Birger Brynildsen, og nestleder Hanne Stuve var tilstede på en høytidelig markering på Gulskogen skole.  Bibliotekprisen som var et trykk av kunstneren Hans Normann Dahl, ble overrakt av ordfører i Drammen Tore Opdal Hansen. … Fortsett å lese Juryens begrunnelse for biblioteksprisen 2016

Kronikker på Nasjonal bibliotekdag 2017

Vår leder i Buskerud, Camilla Sørbye, har skrevet en flott kronikk i anledning Nasjonal bibliotekdag 2017. Kronikken kan leses på nett i Drammens Tidende og Laagendalsposten.

Referat fra styremøtet 18. august 2017

Referat fra styremøte i NBF Buskerud 18. august 2017 kl. 10. Tilstede: Camilla Sørbye, Øyvind Bråten, Gro Heidi Råmunddal og Astrid Bonilla Fraværende: Håvard J. Nilsen.   Referat fra forrige styremøte   Godkjent.   Kommentarer:   Gro Heidi har ordnet innmelding til Brønnøysundregisteret og skal ordne med banken. Det blir ikke nok tid til å organisere … Fortsett å lese Referat fra styremøtet 18. august 2017

Studietur 25. september 2017

Norsk bibliotekforening avdeling Buskerud og Buskerud fylkesbibliotek inviterer til studietur i september. På programmet står besøk på Munch-museet og omvisning på Nittedal bibliotek. Se programmet: Studietur 2017

Referat fra årsmøtet 2017 i Norsk bibliotekforening Buskerud

Sundvollen hotell onsdag 03.mai 2017 Til stede: 17 personer. Åpning og konstituering Birger Brynhildsen ønsket velkommen Valg av møteleder: Birger Brynhildsen Valg av referent: Anne Marie Bekk Signere protokoll: Louise Wittig og Synne Fredriksen   Godkjenning av innkalling og saksliste Godkjent. Årsmelding 2016/2017 Birger Brynhildsen presenterte årsmeldingen for 2016/2017. Det kom ønske om et tillegg … Fortsett å lese Referat fra årsmøtet 2017 i Norsk bibliotekforening Buskerud

Referat fra styremøte i NBF Buskerud 15. mai 2017

Referat fra styremøte i NBF Buskerud 15. mai 2017 Tilstede: Camilla Sørbye, Øyvind Bråten, Gro  Heidi Råmunddal og Astrid Bonilla Fraværende: Håvard J. Nilsen. Nytt styre ble konstituert. Norsk Bibliotekforening, avd. Buskerud 2017/18. Styret består av: Camilla Sørbye, leder Håvard Johannes Nilsen, nestleder Astrid Aarrestad Bonilla, sekretær Øyvind Bråten, nettansvarlig Gro Heidi Råmunddal, kasserer   … Fortsett å lese Referat fra styremøte i NBF Buskerud 15. mai 2017

Referat fra styremøte 22.02.2017

Referat Styremøte i NBF Buskerud 2. januar 2017 Kongsberg Til stede: Birger, Petter, Hanne Referent: Petter 1. Referat fra forrige møte Godkjent. 2. Bibliotekprisen i Buskerud 2016 Juryen har landet på en vinner. Juryen har kommentert at det vil være lurt å dele ut prisen i en mindre intern setting av typen Kulturarrangement, kommune-politisk utvalg- … Fortsett å lese Referat fra styremøte 22.02.2017

Referat fra styremøte 02.01.2017

Referat Styremøte i NBF Buskerud 2. januar 2017 Kongsberg Til stede: Birger, Elena, Petter, Hanne og Håvard Referent: Håvard Referat fra forrige møte godkjent. Biblioteksprisen 2016: Juryen møtes 12. januar kl. 14 på Drammensbiblioteket. Seks nominasjoner er kommet inn. Hanne deltar på møtet. Prisen deles ut 3. mai. Bibliotekdagene 2017: Petter har deltatt på planleggingsmøte. … Fortsett å lese Referat fra styremøte 02.01.2017

Hvorfor vi trenger biblioteket?

«Med den nye biblioteksloven av 2013 har det blitt lagt enda større vekt på bibliotekets rolle som møteplass. Hva betyr det i praksis?» spør Håvard J. Nilsen på nettsiden til Kulturforbundet. Svaret finner du i denne artikkelen!

Inntrykk fra studieturen

Bedre sent enn aldri, heter det… Her kan dere lese om hva to av deltakerne satt igjen med av inntrykk fra studieturen! Vi håper at alle som var med på turen hadde en like bra opplevelse som disse to! (For ordens skyld: Innlegget ble publisert rett i etterkant av turen – det er styret i … Fortsett å lese Inntrykk fra studieturen