Send inn forslag til Bibliotekprisen for Buskerud!

Hvem vil du nominere til Bibliotekprisen for Buskerud i 2015?

Kjenner du til et bibliotek, en person eller et prosjekt som fortjener ekstra oppmerksomhet i 2015?

Hvert år deler NBF avd. Buskerud ut Bibliotekprisen for Buskerud til en person, institusjon eller organisasjon som har utviklet, synliggjort eller på annen måte fremmet bibliotekene og deres arbeid i Buskerud.

I fjor gikk prisen til Bibliotekene i Nore og Uvdal og biblioteksjef Ingebjørg Ulbaasen og i 2013 gikk prisen til Pål Ødemark, biblioteksjef på Nedre Eiker bibliotek. Nå er det på nytt tid for å komme med nominasjoner. Vi ønsker oss forslag med en kort begrunnelse, enten det er enkeltpersoner eller fag-, folke- eller skolebibliotek som du mener fortjener prisen.

Juryen består i år av:

• Birger Brynildsen – leder NBF avd. Buskerud
    • Anne-Berit Sørlie – kultursjef Hurum
    • Ingebjørg Ulbaasen – biblioteksjef, bibliotekene i Nore og Uvdal – fjorårets vinner av bibliotekprisen
    • Torunn Akersveen Lied – kulturjournalist i Hallingdølen
    • Det 5te jurymedlemmet er ikke bestemt ennå, men vi håper at den nye fylkesordføreren vil være interessert

Vi ønsker kandidater til prisen! Send et begrunnet forslag til Birger Brynildsen på e-post: birger.brynildsen@oeiker.no innen 22. november 2015.